Eén jaar na de sloop van Valckensteyn

Na de afvoer van het puin is het terrein met gras ingezaaid omdat er voorlopig geen plannen zijn om hier te gaan bouwen. Enkele maanden geleden heeft men een begin gemaakt met de aanleg van een wandelpad over het terrein. Een tijd lang gebeurde er niets maar nu is een groot deel van dat pad klaar. De twee vroegere inritten zullen het beginpunt zijn en het is straks mogelijk om een rondje te lopen om de plek waar Valckensteyn ooit heeft gestaan.
Een waarschuwing is wel op zijn plaats: het pad is aangelegd met houtsnippers en het terrein is nog steeds erg drassig, op verschillende plekken staan grote plassen water. Het betreden van het terrein is voor eigen risico!

Een jaar geleden is er op deze plek heel wat gefotografeerd en gefilmd tijdens de spectaculaire sloop van het 14 verdiepingen hoge Valckensteyn. Dagburgemeester Mario Bosch heeft in die periode meer dan 500 foto’s gemaakt en een selectie daarvan, 125 stuks, heeft hij onlangs in een fotoalbum gezet. De foto’s staan in chronologische volgorde, tip: klik na het openen van het album op start diashow rechts op het scherm en beleef de sloop opnieuw.