Een speciale bijeenkomst van de Pendrecht Universiteit

Donderdagmorgen vroeg kwamen verschillende mensen bij elkaar voor een speciale bijeenkomst van de Pendrecht Universiteit. Het was de laatste werkdag van bestuurder van Woonstad Rotterdam, Marja de Bruyn. Er werd voor haar een bijzonder afscheid georganiseerd.
Kom nou vroeg naar het Servicepunt Charlois Zuid en wel naar de Lotte Stam Beese zaal in dat gebouw dan kunnen we het afscheid van Marja de Bruyn goed voorbereiden.

Er waren veel sprekers en iedereen had een boodschap gehaald voor de scheidende directeur van Woonstad Rotterdam. Haar afscheid begon in Pendrecht. De wijk waar zij haar carrière begon en waar ze ook woonde in de tijd dat ze van student over ging naar werken in de volkshuisvesting.

Mensen als Clasien Kramer weten nog dat zij de wijk inkwam en hebben haar daarna gevolgd. Zij heeft zelf ook steeds iets speciaals met Pendrecht gehad.

Om die reden werd er vooraf een soort van generale repetitie gehouden. De zanger uit de wijk, Armando Monsanto, had de slaap nog in zijn hoofd en bouwde een bescheiden installatie op.

Er was een gebakje met de opdruk Pendrecht Universiteit en er was meer.

Dennis Lausberg zou de bijeenkomst leiden en hij noteerde alle sprekers. Dat werden er 9 en er zouden 2 muzikale bijdragen zijn.

De ceremoniemeester zou ook aan Marja vragen om een reactie. In de bijeenkomst stonden de helden, de professoren, van de wijk centraal, want na het stoppen van de campagne en het vertrek van, Marja de Bruyn, één van de motors achter de verandering in de wijk, moet de verbetering van Pendrecht door blijven gaan.