Eerste eten en dan het tweede Tuincollege

De ruimte op het Arboretum Pendrecht zat vol. Een groep jeu de boulers van de vereniging Rotterdam ’82 zat aan tafel, de tuiniers waren er en ook de vrijwillige medewerkers hadden hun plaatsje ingenomen.

Lionel Waterval had beloofd nasi op zijn Surinaams voor de club te koken.

Het was inmiddels ook de 4e dag van het offer- of slachtfeest. Naïma Bulahruz had een heerlijke tajine met schapenvlees klaargemaakt.

En tot slot was er koffie of thee met een stuk cake ook van de hand van Lionel Waterval.

Aan het eind van de maaltijd gingen de jeu de boulers naar huis en bleef de groep tuiniers en medewerkers van het Arboretum over om met elkaar te praten over het winterklaar maken van de tuin.

Maar dat gebeurde weer niet voordat de voorzitter van de jeu de bouleclub zijn dank had uitgesproeken over de heerlijke maaltijd en gastvrije manier waarop de medewerkers van de tuin hun collega hielpen bij het uitserveren.