Eerste jongere van bijbanenpilot heeft baan bemachtigd

De eerste jongere van de bijbanenpilot van Stichting Citysteward heeft een baan gevonden.

De bijbanenpilot is voor vijftien geselecteerde schoolgaande jongeren uit Pendrecht en Zuidwijk waarbij zij kans maken op een bijbaan in de buurt. De eerste jongere is nu aangenomen en is dit weekend al gestart met werken, wat ook meteen een mooie afsluiting was van de Werkweek Matchen op Werk. In de pilot werkt Stichting Citysteward samen met PIT Consultants, Stedelijk Team Jongerenwerk op Zuid, politie Charlois, Stichting DOCK en Thuis Op Straat (TOS) in overleg met de gemeente Rotterdam.

Stichting Citysteward
Stichting Citysteward Rotterdam biedt een praktijkgericht schakeltraject voor (risico)jongeren met een achterstand tot de arbeidsmarkt. Door het bieden van specifieke trainingen en de kansen op werk te vergroten, wordt getracht te voorkomen dat jongeren op straat hangen en hinder, overlast of criminaliteit veroorzaken.

Start nieuwe training
Op maandag 27 februari start weer een nieuwe training ‘WerkSkillsTraining Citysteward’ voor jongeren uit Charlois, Feijenoord en IJsselmonde. Gedurende zes weken, vier dagen per week, volgen de deelnemers lesdagen en praktijkstages en kunnen zij diverse (landelijk erkende) certificaten behalen of onderdelen volgen. Daarna wordt een vervolgtraject ingezet voor de begeleiding naar Op Weg Naar Werk of Terug Naar School.

Meer informatie staat op de website van Stichting Citysteward.