Eieren verschuilen

Claudette de Agua Rosada organiseerde zaterdagmiddag op het pleintje aan de Herkingenstraat op de kruising met de Middelharnisstraat en de Battenoordhof een paasactiviteit voor ‘haar’ kinderen.

Ze had ooit ruim een jaar een soort van clubhuisje. De PARC-club noemde de dat. Victor Cobos, Rex Mundio, schilderde er een enorm kapoentje op. En minister Rita Verdonk kwam met burgemeester Opstelten kijken wat ze er deed.

Daarna heeft ze geprobeerd op andere plaatsen in de wijk de PARC-club voor te zetten. Dat lukte bijna op Plein 1953, maar de winkel er beneden maakte bezwaar uit angst voor ongeregeldheden.

De club bleef bestaan.

Zaterdag 7 april organiseerde de PARC-club een activiteit, die typisch hoort bij Pasen: eieren zoeken of ‘eieren verschuilen’ zoals Claudette dat op haar sappige Antilliaanse manier kan zeggen.

De PLUSmarkt zorgde voor sponsoring en verder werden er eieren beschilderd en kregen kinderen, die de verstopte eieren vonden een cadeautje.

Reda viel op een paar extra manieren in de prijzen. Hij raadde een cijfer onder de 10 het eerst en was ook succesvol met het vinden van de ‘verschuilde’ eieren.

Buurvrouwen uit de buurt kwamen haar spontaan helpen en de kids hadden een leuke middag en namen allemaal iets aardigs voor thuis mee.