Elégance op Brazilian Festival

Op maandag 3 oktober 2011 organiseert AkzoNobel – in samenwerking met het Concertgebouw – de spectaculaire opening van het Brasil Festival Amsterdam.

’s Werelds grootste verfonderneming viert op deze avond de kracht van kleur met een Rio de Janeiro-stijl carnavalsparade door de Van Baerlestraat vanaf 18:45 uur. de parade, met drummers, capoeiradansers, praalwagens, carnavalskostuums en lichteffecten die zorgen voor een bijzondere show, eindigt op het Museumplein. Daar komen de praalwagens en artiestenen samen rond een Braziliaanse ‘Sambadrome’ gecreëerd door de Braziliaanse ontwerper Ronaldo Fraga, in samenwerking met de AkzoNobel Art Foundation.

De festiviteiten bereiken hun hoogtepunt tijdens de officiële opening die voltrokken worden door Hare Koninklijke Hoogheid prinses Máxima, gevolgd door een overweldigende show van muziek, dans en vuurwerk.

Om 20:15 uur start vervolgens het openingsconcert met de Assad Family in de Grote Zaal van het Concertgebouw.

vanaf 18:45 uur.