En de avonturentuin heet: Stellenbos

Na de onthulling door Ed Goverde en een aantal bewoners, waaronder Tanja Heijnen en Jennie Hofstede, waren er korte toespraken van portefeuillehouder Goverde en TOS-directeur Marcel de Jong. De tuin was nu volgens Marcel echt klaar en de regen had ervoor gezorgd dat er inderdaad een mooie waterpartij middenin het Stellenbos lag.
De bewonersgroep werd van allerlei kanten gefeliciteerd en de kinderen maakten direct flink gebruik van alle voordelen van de tuin en het openingsfeest. Want naast wat Stellenbos te bieden heeft, waren er kano’s in de vijver en er werd stokbrood gebakken.
Bewoners gaan trouwens ook meedoen in het onderhoud van de tuin. Daarbij gaat TOS hen bijstaan. Om daar een mooi begin mee te maken trokken Marcel de Jong en Lucia van den Berg opnieuw hun Krijn en Trijn kleren aan. Samen met de aanwezige bewoners werden er regels gemaakt voor Stellenbos. En passant werd ook de bewonersgroep rond de speeltuin uitgebreid met een aantal leden.
En Dominic Vos zorgde met zijn geluidsinstallatie voor muziek en versterking van de sprekers. Kijk zo doet iedereen uit de buurt mee.
In het filmpje op de site van de gemeente Rotterdam onder de noemer Aanpakken is goed in beeld gebracht hoe bewoners het maken van de tuin aangepakt hebben. Ze werden daarbij door TOS geholpen en bureau buitenkans maakte het ontwerp. De deelgemeente zorgde met de Nieuwe Unie voor de financiën. En in het filmpje is te zien dat mensen van de Nieuwe Unie en van de deelgemeente ook niet te beroerd zijn om op vrijdagmiddag mee te helpen om de tuin klaar te maken.

Op de onderstaande link:

is dat goed te zien.