Pendrecht kleurt langzaam oranje

Wie herinnert zich nog de uitbundige oranjeversiering tijdens het WK in 2006? Veel Pendrechtse straten deden mee en de versiering varieerde van een enkele vlag tot tientallen meters lint met oranjevlaggetjes.

Over twee weken begint het EK in Zwitserland en Oostenrijk maar volgens de media loopt Nederland nog niet echt warm voor dit sportieve evenement. Ook in Pendrecht is de hoeveelheid oranje nog bescheiden maar dat kan in korte tijd snel veranderen! Toch zijn er al plekken waar men niet langer kon wachten zoals in dit portiek aan de Middelharnisstraat.

Het EK 2008 begint op zaterdag 7 juni en Nederland speelt zijn eerste wedstrijd op 9 juni tegen Italië. Tot en met 18 juni worden de wedstrijden binnen de groepen afgewerkt en op 19 juni beginnen de kwartfinales. De finale is op zondag 29 juni in Wenen.