En toch vind ik dat de Middelburgt terug moet

Rineke de Graaf trok deelraadsvoorzitter Ed Goverde aan zijn jasje op de bijeenkomst voor de bezorgers van In de Kijkerd. Zij vindt het gemis van de Middelburgt nog steeds geen goede zaak.
‘En toch vind ik dat de Middelburgt terug moet’, zei Rineke de Graaf tegen de voorzitter van de deelgemeente Ed Goverde. Uit het vorige artikel wordt de binding, die Rineke met het wijkgebouw heeft duidelijk. Zij kwam al eerder op voor de volgens haar onterechte verhoging van de huur, die Charlois’ Welzijn doorvoerde voor de ruimte die de pedicures gebruikten in het gebouw. Zij zit in de Ouderen Advies Raad van Charlois en komt ook via die weg op voor de oudere Pendrechtenaar.

Het gaat haar aan het hart dat de ouderen nu voor de Plusmarkt staan. In het Pendrecht Theater viel al eens de term ‘hangouderen’. Vroeger zaten zij in de ontmoetingsruimte van het wijkgebouw om te chillen (zoals ze dat nu noemen). Moest één van hen naar de wc dan was die voorhanden. Nu moeten ze daarvoor naar hun huis en dat kan problemen opleveren als je ouder wordt.

Ed Goverde bleef bij het standpunt van de deelgemeente, dat Restaurant Zuiderkroon voor hen een prima plaats is. Het wijkgebouw kostte de deelgemeente handenvol geld. Geld dat ze niet meer hebben. Maar daarin is Rineke het niet met hem eens.

Het gesprek bleef overigens allerhartelijkst, zoals je op de foto kunt zien.