Enthousiast publiek bij Zondagmiddagmuziek op 9 juni

Ieder jaar wordt één concert in de serie Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk georganiseerd in samenwerking met Codarts, het Rotterdams Conservatorium.

Hoofdvakdocent Bas de Vroome vraagt de studenten (ook van andere docenten) en zorgt dat er een interessant programma komt. Het is belangrijk voor de studenten om te ervaren wat er komt kijken bij het organiseren van concerten. Het vraagt samenwerking en overleg. Door samen een dergelijk concert te geven in een vriendschappelijke sfeer ontstaan goede contacten.

Een nieuwe generatie organisten aan het werk werd het zondag 9 juni ook wel genoemd.

Magdalena Jones uit Engeland, Jan Pieter Lanooy uit Nederland en Anna Karpenko uit Rusland waren die nieuwe musici. Het is ook Ruslandjaar in Pendrecht en daar paste de aanwezigheid van Anna Karpenko met onder een werk uit het interessante repertoire van de Russische componist Valeri Kikta (1941).

hier komt een impressie van de muziek van afgelopen zondag

Anna Karpenko (Rusland) speelt en eindigt het programma met de Toccata, Adagio en Fuga in C van Joh. Seb. Bach. Kortom een prachtige besteding van de zondagmiddag!

De zondagmiddagconcerten, waar dit er een van is, worden mede mogelijk gemaakt door de Deelgemeente Charlois en door de kerkenraad van de Protestantse Wijkgemeente Slinge in samenwerking met Rotterdam Orgelstad.

De Open Hofkerk bevindt zich op de hoek van de Middelharnisstraat en de Sliedrechtstraat.

Het concert (met pauze) begint om 15.00 uur en de toegang is vrij.

Na afloop is er een collecte.

Jaarlijks wordt een concert in de serie zondagmiddagmuziek gegeven in samenwerking met Codarts, afd. Rotterdams Conservatorium.