Er ligt een rijke geschiedenis bij de bouwspeeltuin

Frans woont in IJsselmonde en heeft met de speeltuin daar aan de Hollandse Tuin eigenlijk veel meer te maken gehad. Maar hij was vaak na zijn werk dus in zijn vrije tijd op deze tuin te vinden. Ja dat had je vroeger wel meer. Er was misschien niet zoveel verschil als sommige mensen denken. Want er waren ook spannende tijden. Het clubhuis werd door de jeugd in de fik gestoken, bijvoorbeeld. Maar er was meer tijd bij de ouders voor de kinderen en als er iets georganiseerd werd op de bouwspeeltuin kwam iedereen langs. “Dat ging als een lopend vuurtje door de buurt. En dat is nu anders”, aldus de huidige voorzitter.
Vitaal Pendrecht gaat nog een keer uitgebreider met Frans in gesprek. Geschiedenis optekenen, maar ook kijken naar wegen om de jeugd van nu te wijzen op de prachtige plek, die er in de wijk is. En niet alleen de jeugd, maar ook hun ouders zijn vast te interesseren voor deze unieke, historische plek in de wijk.