Erasmusspeld voor Kees Brand

Kees Brand was erbij toen in de 80-er jaren de BOP werd opgericht. Het is zijn verdienste dat de bewonersorganisatie Pendrecht een factor van belang in de wijk geworden is. Dick Lockhorst was er trots op Kees te mogen voorzien van een hoge Rotterdamse onderscheiding.
Kees Brand was naar de Middelburgt gekomen in de vooronderstelling dat er een jaarvergadering van de BOP zou zijn. Dat bleek een beetje anders uit te pakken.
Voor zijn jarenlange vrijwilligerswerk en de onbaatzuchtige manier waarop Kees zijn bewonersorgansiatie werk deed werd hij in veel toonaarden geprezen. Niet alleen door de voorzitter van de deelgemeente Charlois. Nee, ook de inleiders van het symposium, waren vol lof over Kees. Vanuit de grote groep bewoners op de bijeenkomst werd Kees vervolgens extra in het zonnetje gezet. Er was zelfs een speciaal Kees-lied geschreven en dat werd later op de avond uit volle borst gezongen. Het lied ging op de wijs van ……. Precies, Ketelbinkie. Gonnie Dekker stond garant voor een fraaie en rake tekst.
Op de bijeenkomst werd ook het nieuwe bestuur van de BOP aan de zaal voorgesteld. De avond werd besloten met gezellige muziek van discjockey Johan van Peer. Johan had er veel werk van gemaakt om met de juiste muziek te komen. Hij kreeg inderdaad de dansers op de vloer.
De lessen uit het symposium komen later op deze site.
Er werd ook met Rotterdam Idee gewerkt. Bien Hofman is ambassadeur voor dit project. Het publiek zorgde voor een hele reeks ideeën voor hun stad Rotterdam.