Fototentoonstelling Pendrecht geopend door burgemeesters

De Stichting Historisch Charlois is gevestigd aan de Grondherendijk in Oud Charlois. De nieuwe tentoonstelling van de Stichting Historisch Charlois heeft als fotothema de wijk Pendrecht. Het Pendrecht van toen nog met de oude Dorpsweg en landerijen, de bouw van Pendrecht naar het plan van architect en stedenbouwkundige Lotte Stam-Beese tot en met Pendrecht van nu met het vernieuwde Plein 1953 en de nieuwe Herkingenbuurt.

De tentoonstelling werd zaterdag 7 maart geopend door Mario Bosch en Harry Kock. De stichting had ook burgemeester Ahmed Aboutaleb uitgenodigd, maar het tijdstip kwam slecht voor hem uit, dus ontbrak de derde burgemeester in het rijtje. De beide burgmeesters knipten een bouwlint door. Voorzitter Wim den Boer vond dat wel toepasselijk bij een fototentoonstelling over Pendrecht. Er wordt immers inmiddels weer druk gebouwd in de wijk.

En de tentoonstelling draagt als naam:

In de Kijker: Pendrecht.

Ook dat is een speling met woorden en Pendrecht.

De tentoonstelling duurt drie maanden.

De Oudheidkamer van de stichting is gevestigd aan de Grondherendijk 84 in Rotterdam Oud Charlois (bereikbaar met bus 73).

De openingstijden zijn zaterdag en zondag van 13.00 tot 17.00 uur, behoudens feestdagen.

Telefonisch is de stichting bereikbaar op 010-4806618.