Fraai Kerstconcert in Open Hofkerk

De zondagmiddagconcerten in de Open Hof Kerk genieten een grote belangstelling.

Zondagmiddag 11 december was de kerk opnieuw goed gevuld met een fors publiek en dat kwam voor een mooie vertolking van Die Weihnachtsgeschichte van Hugo Distler, a capella gezongen door het kamerkoor Ad Libitum en orgelmuziek van Bas de Vroome.

Voor de pauze was er naast Die Weihnachstgeschichte orgelmuziek van dezelfde Distler vertolkt door Bas de Vroome op het mooie Vierdagorgel van de Open Hofkerk.

Na de pauze speelde Bas de Vroome Hugo Distler’s Orgelsonate en zong het kamerkoor Ad Libitum motetten van Julius Röntgen.

Ad Libitum gaf zelfs een toegift en zij zongen ‘Joseph, lieber Joseph mein’ in een bewerking van een tijdgenoot van Distler, Ernst Pepping.

De kersttijd in Pendrecht werd met het zondagmiddagconcert op een mooie manier ingeleid.

Zondagmiddag 5 februari om 15 uur is het volgende zondagmiddagconcert.

Een verslag van het afgelopen concert staat op de pagina van de kerken op deze site.