Frans Zeulevoet geeft bloemen aan mevrouw De Waal en verder ……….

Een verraste mevrouw De Waal krijgt een schitterend boeket bloemen uit handen van de spreekstalmeester van het eerste paalfeest. Als het aan Kees Brand van de BOP ligt, blijft het daar niet bij. Hij en andere bewoners uit de werkgroep Herkingenbuurt staan erop dat er meer gedaan wordt voor de bewoners, die een hele tijd in de sloopellende hebben gezeten. Zij hopen er op, dat er geen herhaling komt voor de bewoners van de 1200 woningen in de zuidelijke buurten van de wijk.
Kees Brand is er vast van overtuigd, dat er voor de huidige bewoners van de Herkingenbuurt nog wat in het vat zit. Om het samenspel tussen bewoners en bestuur uit te drukken zouden wethouder Pastors en bewoners vlaggen hijsen. Dat ging anders. Maar Kees gaat daar nog wel iets aan doen.
Naast fotograaf Beekman was ook zijn buurvrouw Marja Rutteman druk bezig om de leuke kanten van de buurt in beeld te brengen. Marja en Dick versieren rond kerst hun woningen met verlichting. Marja trok dan ook aannemer Job Dura aan zijn jasje en vroeg hem in de donkere tijd rond kerst een verlichte boom op het bouwterrein te zetten. Dura begon meteen mee te denken in de richting van verlichte bouwkranen en gaf Marja zijn kaartje. Het laatste woord is dus nog niet gezegd.
De bewoners zitten in ieder geval niet alleen de verhalen van ministers, directeuren, politici en aannemers en de gerechten te consumeren. Zij houden ook de buurt in de gaten en zorgen dat ie netjes blijft en als het even kan ook nog heel gezellig wordt in de sombere maanden van het jaar. Dat belooft wat voor de nieuwe bewoners van die 177 woningen in Nieuw Herkingen.