Freerun Marathon start sportseizoen Zuiderpark Sportplaza

Op zaterdag 9 april 2011 opent Michel de Baan, dagelijks bestuurder deelgemeente Charlois, het Sportseizoen Zuiderpark 2011.
De dagen lengen, de zon begint warmer te worden. Iedereen heeft weer zin om meer buiten te sporten. En waar kan dat beter dan in de Zuiderpark Sportplaza.

Deze dag begint met een spectaculaire freerun marathon. Bij deze marathon gaat het nu eens niet om degene die het snelst een bepaalde afstand aflegt, maar om wie de mooiste sprongen en andere capriolen uithaalt.

Locatie: DJ tent Zuiderpark Sportplaza

Tijd: 13:00 uur

Andere activiteiten

Er is op die dag nog veel meer te doen, zoals:

14:00 – 15:00uur: Padelclinic.
Padel is een combinatie van tennis en squash. Belangstellenden kunnen gratis kennismaken met deze sport en zich opgeven voor lessen voor beginners en gevorderden.

Vanaf 13:00 uur: Skateboard en inline clinics voor beginners(13:00 uur), gevorderden(14:30 uur) en bijna pro’s(16:00 uur). De clinics zijn gratis, inschrijven voor 7 april (of op de dag zelf als er nog plek is) door een mailtje te sturen naar Zuiderpark@thuisopstraat.nl.

Vanaf 13:00 uur: Basketbaldemo.
De stichting Open Run geeft demonstratiewedstrijden basketbal waarbij basketballers die dat willen, mee kunnen doen.

Vanaf 13:00 uur: Voetbaltoernooi.
Ter plekke wordt een toernooi georganiseerd. Iedereen die aanwezig is, kan zich inschrijven en meespelen.

Vanaf 13:00 uur: Handbalwedstrijd:
Handbalvereniging Snelwiek speelt een aantal wedstrijden. Iedereen die zin heeft om te handballen, kan meedoen.

Vanaf 14:00 uur: Tennisclinics van een professional om 14:00 en om 15:30 uur. Belangstellenden voor een gratis beginnerscursus op deze dag kunnen zich opgeven via Zuiderpark@thuisopstraat.nl.

Daarnaast staan er op het terrein diverse tafeltennistafels. Een DJ zorgt voor muziek.

Ook is er smikkelkraam en een wagen waar drankjes te koop zijn.

Sportplaza Zuiderpark bestaat sinds september 2009. Het is een uniek sportterrein in het Zuiderpark in Rotterdam. Iedereen kan hier zeven dagen per week gratis sporten. De Sportplaza beschikt over een boulderblok, twee kunstgrasvelden, twee asfaltsportvelden, twee padelvelden (combinatie van tennis en squash), acht fitnessapparaten, een unieke skate street spot en vier tennisvelden. Thuis op Straat organiseert en begeleidt in opdracht van deelgemeente Charlois activiteiten op het Sportplaza.