Gijs en Bep van Krimpen bij de start van de Fietsmaatjes

24 fietsmaatjes stonden klaar om de Rhoonse Grienden te gaan ontdekken voor het verpleeghuis Hannie Dekhuizen. Precies op dat moment kwam Bep van Krimpen naar buiten met haar man Gijs. Gijs verblijft al een aantal jaren in het verpleeghuis. In 2005 speelde hij nog samen met Bep en een aantal andere Pendrechtenaren in het theaterstuk Pendrecht van het RotterdamsWijkTheater.

Hij speelde meneer Gilbert, die iedere keer tijdens een klusje in huis gebeld werd door de stagiaire van de bewonersorganisatie. Mooi in beeld gebracht via de video. Tot drie keer toe pakte hij te laat de telefoon op. Toen hij zelf de stagiaire belde, werd de telefoon op de bewonersorganisatie niet beantwoord. Hakim, de stagiaire, en de andere medewerkers van die organisatie waren er niet.

Mooi moment die donderdagmorgen. Gezellig verpleeghuis Hannie Dekhuizen. Gijs is er helemaal thuis en Bep brengt er vele uren door om naast haar bezoek aan Gijs veel vrijwilligerswerk te doen.

Een deel van de fietsmaatjes bleef na de Rhoonse Grienden nog even nagenieten op het terras aan de Carnissedreef 280.