Vrijwilliger met heel haar hart

In een advertorial van PIT010 in De Havenloods van woensdag 10 juli 2013 wordt Rita Niks de Lima als voorbeeld gesteld voor vrijwilligerswerk.
In een advertorial van PIT010 in De Havenloods van woensdag 10 juli 2013 wordt Rita Niks de Lima, zij was ooit al eens een maand held in de campagne Pendrecht is Goed Bezig, als voorbeeld gesteld voor vrijwilligerswerk.

Toen stond een maand lang vrijwilligerswerk centraal in de Campagne Pendrecht is Goed Bezig. In de advertorial gaat het om het project Buren voor Buren van Aafje. Rita is sinds 2008 vrijwilliger in dat project.

Zo kreeg ze te maken met haar buurman. Van de één op de andere dag had hij hulp nodig. Hij was het slachtoffer geworden van een beroerte en Aafje ging meneer Vitale van Italiaanse komaf helpen met zware huishoudelijke klussen en persoonlijke verzorging. Rita ging hem iedere dag opzoeken in het ziekenhuis. Nu kookt ze voor hem en eet samen met hem.

Rita komt uit Brazilië en hij uit Italië. Portugees en Italiaans zijn beide nauw verwant met elkaar, dus ze begrijpen elkaar uitstekend.

Rita werkt ook als vrijwilliger in het Pendrecht Museum/Rollator Werkplaats Pendrecht en in een verzorgingstehuis.

Ht artikel verwijst verder naar de website van PIT010.

Via die site kunt ook u zich opgeven als vrijwlliger.