Grootste kerstboom op Plein 1953

Hoger dan de “Coolsingel” willen Baby Jamanika, Bien Hofman en Gerard Boom. Vooral die laatste doet zijn naam eer aan en is er dagelijks met zijn vrouw over bezig.
Het drietal vervolgt: “De laatste tijd komt ‘Onze wijk Pendrecht’ nogal eens negatief in het nieuws. Natuurlijk gebeuren er vervelende, soms zeer vervelende zaken waar wat aan gedaan zou moeten worden. Maar, er zijn een aantal bewoners met het hart op de goeie plaats die op het idee gekomen zijn om ‘Ons Pendrecht’ nu eens op een positieve manier in het nieuws te laten komen. Dat willen we graag doen met medewerking van ALLE bewoners van Pendrecht, ieder op z’n eigen manier.”
Hun bedoeling is dat de bewoners de grootste kerstboom van de stad neer zetten op Plein 1953, met daaromheen een mooi waardig kerstfeest. Het hoogtepunt zal op 19 december komen te liggen dan worden de lampjes ontstoken net zoals dat op de Coolsingel gebeurt. Daar zijn er altijd hoogwaardigheidsbekleders aanwezig en komen er zelfs Noren, want die schenken Rotterdam die boom. Op Zuid wil men vooral de bewoners een ereplaats geven. Op zeer korte termijn zijn instellingen, organisaties, scholen, kerken, de Winkeliersvereniging, de Middelburgt, de BOP, Speeltuinverenigingen en mensen die activiteiten met kinderen in de wijk ondernemen benadert of ze mee willen doen.
“Tot nu toe zijn alle reacties zeer positief geweest”, aldus het drietal, “dat geeft een enorme inspiratie om ermee door te gaan. Wat we nou van u vragen is, dat u goed de komende In de Kijkerd leest en de berichtgeving op de website volgt, waarin u alle informatie kan vinden voor de activiteiten gedurende de komende kerstweek. Van 15 tot 19 december is er iedere dag iets te doen rondom de boom. Heeft u suggesties of wilt u zelf iets doen in die week bel ons dan op”.

Gerard Boom 06-28061278
Baby Jamanika 010-4816800
Bien Hofman 06-12444013

Houd in ieder geval vrijdagavond 19 december vrij om het slotfeest mee te kunnen maken. Reacties kunnen natuurlijk ook via de reactiemail van deze site.