Güllü Kilic deelt Turks Fruit uit in Valckensteyn

Güllü heeft met haar familie en de buren de huisjes netjes in elkaar gezet. Ze toont op de foto links boeven een fraaie schaal met allemaal Turks Fruit erop. De kaartjes op de huisjes zijn netjes ingevuld. De mensen, die de huisjes straks in ontvangst nemen, kunnen goed zien waar ze vandaan komen.
Ze gaan vanuit de Ellewoutsdijkstraat naar Valckensteyn. Güllü’s vader Yüksel en haar moeder zijn van de Opzoomergroep in de Ellewoutsdijkstraat. De groep is niet meer compleet, want een groot deel is al verhuisd naar de Middelharnisstraat. De familie vertrekt binnenkort ook uit de straat en buurvrouw Artie Jekessir gaat met hen mee. In die straat gaan ze vast verder met Opzoomeren.
Ze hebben maandag het einde van de Ramadan gevierd met het suikerfeest. Yüskel vertelt dat het suikerfeest wel 3 dagen duurt. Dus op de tweede dag kijkt de familie om zich heen en willen graag anderen mee laten delen in de feestvreugde. Te voet gaat het naar Valckensteyn. De ouderen van De Waarden zitten daar te genieten van een koor, dat voor hen optreedt. Ze zijn nog niet op de hoogt van de verrassing, die hen te wachten staat.
Eén van de ouderen is al 91 jaar en zingt nog uit volle borst mee met het koor. Haar leeftijd is niet aan haar te zien. Ze staat nog midden in het leven. Op de foto rechtsboven kijkt ze stralend in de camera.