Heb je de Armando Kijkerd al in huis?

Er komen maar 6 van die wijkmagazines per jaar uit. Het was de 25ste jaargang, dus in februari moet er een jubileumnummer verschijnen, toch? Maar om dat ding op tijd in de brievenbussen te krijgen is nog een hele toer.
Het kerstfeest van 17 december werd met opzet al niet aangekondigd, want er werd voorzien dat de productietijd zo lang zou duren dat In de Kijkerd nooit op tijd in de brievenbussen zou belanden.

De drukker bracht hem vrijdagmiddag 16 december.

Armando staat voorop het laatste nummer van de 25ste jaargang. Een mooie foto van een geweldige zanger. Hij wist het publiek in de Sint Bavokerk bij de strot te pakken met zijn eigen tekst en uitvoering van Halleluja van Leonard Cohen. Een geweldig nummer van wie je de uitvoering ook hoort. Van Cohen zelf, of van Jeff Bucley, of Kate Voegele, of Alexandra Burke, of Rufus Wainwright in Shrek, allemaal prachtige muziek die direct naar je hart gaat. Wat Armando er van maakte en hoe hij het zong in de Sint Bavokerk op 19 oktober 2011 was zeer bijzonder.

Hopelijk komt het lied op cd en op deze site, want dat verdient Monsanto’s uitvoering.

Maar ja op 18 december is er in de Sint Bavokerk een kerstconcert en de helft van de wijk leest dat in In de Kijkerd als het concert al geweest is.

Helaas het is niet anders.

Het laatste nummer van de 25ste jaargang werd overigens wel meteen gespeld bij de High Tea van Het Verhaal.

Henny Meijer en Henk Oosthoek doen net alsof het hun lijfblad is.

En aan het tafeltje met Alie Buijsman, Frieda de Bruin en Corrie Verhoef werd ook meteen gekeken wat er allemaal in hun wijkmagazine staat.

Corrie kijkt een beetje weemoedig naar de pagina met de Kinderraad en denkt misschien: ‘was ik nog maar zo jong!’