Held Dirk Langebroek natuurlijk ook op het Voetbaldorp

Elke zaterdag en zondag zorgt hij ervoor dat de vlaggen en doelnetten op de velden van voetbalvereniging DEHMusschen op hun plek staan en hangen. Hij is dan ook de terreinbeheerder van de vereniging.

Dat doet hij al jaren en … Hij wil dat nog heel lang blijven doen. Een echte clubman! En de combinatie van DEH en de Musschen nu DEHMusschen aan de Oldegaarde 655 DEHMusschen is zijn club.

Hij bedient het scorebord, helpt mee de kleedkamers schoon te maken en zorgt ervoor dat alle voetballen weer uit de sloot worden gehaald.

Op Dirk kan de vereniging bouwen.

Hij vindt het heerlijk om bij de vereniging te zijn en zijn plezier kan helemaal niet meer stuk als er op zaterdag nog meer jongens en meiden te zien zijn bij één van de voetbalclubs rond Pendrecht. Eénkennig is de terreinbeheerder niet.

Zaterdag 5 juni bij het WK Voetbaldorp 2010 was Dirk er uiteraard ook. Hij werd door deelraadsvoorzitter Ed Goverde in het zonnetje gezet.

Dirk is erg ingenomen met zijn portret, dat op de grootte van 5 x 7 meter bij het Metrostation Slinge hangt, maar ook op grote kaarten door de heel de wijk verspreid is.

Die affiches baarden hem afgelopen zaterdag trouwens ook zorgen. Door de zon smolt het plakband en raakten er veel los van het hekwerk. Hij haalde ze er stuk voor stuk zorgvuldig vanaf. Natuurlijk wil hij ze graag heel houden.

Op Dirk kun je bouwen en met een man als Dirk kan de voetbalvereniging DEHMusschen in haar schik zijn.