Voetbaldorp op het veld van DEHMusschen

In de maand juni kun je er niet omheen. Koning voetbal en de kleur oranje nemen stap voor stap de stad over. En Pendrecht kan niet achterblijven. De voetbalvereniging aan de rand van de wijk DEHMusschen aan de Oldegaarde 665 had samen met Sport en Recreatie het WK Voetbaldorp zaterdag 5 juni naar de wijk gehaald.

Je kon er kennis maken de voetbalvereniging en nog veel meer:
Penaltyschieten,
Latje schieten,
WK quiz,
Wedstrijdje dribbelen,
Stropdas schieten
meten hoe hard je kunt schieten,
er stond een grote opblaas voetbalkooi voor een wedstrijdje
en
er was allerlei computer apparatuur waarop je met wii samen met je vriendje je eigen wedstrijd kon spelen.
Om 11.00 uur werd de aftrap gegeven door Ed Goverde, de voorzitter van de deelgemeente. Hij besteedde speciaal aandacht aan Dirk Langendoen, die de maand juni de held is in het kader van de campagne Pendrecht is Goed Bezig.

Alles was uit de kast gehaald om er een prachtige dag van te maken. Misschien was het weer wel een beetje te mooi om te voetballen. De zon zorgde ervoor dat je het kunstgrasveld goed kon ruiken.
Die er waren hadden een prachtige dag. Meiden, jongens, maakt niet. Er liepen een paar meiden te voetballen op een manier, die veel beloofd voor een succesvol damesvoetbal elftal van DEHMusschen. De jongens hadden veel moeite om hen van het scoren van doelpunten af te houden.

De speaker nam het affiche van de volgende sportactiviteit in ontvangst en riep iedereen op het terrein van de voetbalvereniging 19 juni naar Plein 1953 te komen om daar op de fiets je fit te fietsen voor een volgende groots sportevenement: de Grand Départ van de Tour de France in Rotterdam.

Overigens Woonstad Rotterdam is de hoofdsponsor van WK Voetbaldorp 2010. Dat was in de banners, de vlaggen, de boardings en dergelijke te zien. Maar ook op een heel speciale plek. De bal waarmee gevoetbald werd droeg ook de kleuren van de woningcorporatie, waartoe ook het gros van de woningen in Pendrecht toebehoren.