Het biljarten in de Zuiderkroon is weer begonnen

Na een zomerstop van twee maanden is afgelopen zaterdag het nieuwe speelseizoen van de Biljartclub Zuiderkroon begonnen. Dit keer was het echter een start met een zwart randje.
Na een zomerstop van twee maanden is op 1 september het biljarten in de Zuiderkroon weer begonnen. Binnen is het gebruikelijke beeld: met een klein stofzuigertje wordt het laken van het biljart schoongemaakt en daarna begint het speelseizoen van Biljartclub Zuiderkroon. De eerste partij werd gespeeld door Bertus de Groen en Wim van der Pot.

Op het oog was er niets bijzonders te merken maar het was dit keer een start met een zwart randje. Na het plotselinge overlijden van clubvoorzitter Walter Groeneweg in juli is vorige week dinsdag Piet de Jong gestorven. Piet was buitengewoon lid van de biljartclub want op zijn initiatief is op 30 augustus 2008 de Biljartclub Zuiderkroon opgericht. Om gezondheidsredenen moest Piet enkele jaren geleden stoppen met het spel en als afscheid kreeg hij een beeldje van een biljarter, een foto van dat beeldje is sindsdien het logo van de club.

(bron: weblog Mario Bosch)