Het negende kerstfeest van Vitaal Pendrecht en Winkelcentrum Pendrecht

De negende uitvoering van het Kerstfeest van Vitaal Pendrecht samen met de Winkeliersvereniging Pendrecht zal niet de historie in gaan als het meest succesvolle. Maar had wel heel aantrekkelijke onderdelen.
Het weer zag er veel beter uit dan voorspeld was, maar zal misschien toch veel mensen thuis bij de verwarming op 20 graden gehouden hebben. Vorig jaar lag een leuk pak sneeuw, zoals de Kerstman zich wist te herinneren en waren er top artiesten. Dit keer waren er ook topartiesten, maar dat weet niet iedereen.

Want wat te denken van de MUB, die de Kerstman en zijn partner naar het podium bracht om het feest te starten. En wat te denken van het trombonetrio, dat Purcell speelde op een prachtige manier en ook een Rag op het podium bracht, zoals je die alleen in New Orleans denkt te kunnen horen. Ook het koor en de band van het Zout der Aarde waren geweldig en B’tween van de Harmonie uit Barendrecht, die nog maar een jaar bezig zijn, maakte schitterende kerstmuziek.

De Kerstband van Excelsior bracht een formatie op straat en op het podium dat ook voor een groot deel uit gelegenheidsmuzikanten bestond. Een ander deel van de Kerstband musiceerde op de Spinozaweg. Maar toch …..

En met de Kerstman op de foto? Een doorslaand succes.

De erwtensoep van Eimert Hazenbroek was tot twee keer toe in no-time uitverkocht, of hoe noem je dat; uitgeserveerd? Want de soep was gratis. En de kippenvariant ging er in als koek.

Toch was er beduidend minder publiek dan vorig jaar, dus snel vergeten maar die uitvoering van 2011 en op naar de tiende keer Kerstfeest in Pendrecht in 2012 en misschien ligt er dan weer zo’n gezellig pak sneeuw.