Houd de dokters in Pendrecht

Eigenlijk willen ze beiden niet, maar de voorwaarden waaronder een huisartsenpraktijk moet functioneren, zijn tot het uiterste minimum gedaald volgens beide artsen. Ze hebben Achmea, de Nieuwe Unie en de deelgemeente Charlois gezegd: “wij stoppen ermee per 1 april 2003”.
De patienten zijn nog niet allemaal van het besluit van de huisartsen. Enkelen al wel en die hebben besloten het niet zomaar te zullen laten passeren. Hetty van Pelt patiente van Van Wijngaarden heeft de burgemeester een fax gestuurd en al veel telefoontjes gevoerd met vertegenwoordigers van de deelgemeente en BOP-bestuurslid Gerard Boom en patiente van dokter Dekkers (hier op de foto) wil zelfs tot de minister gaan om ervoor te zorgen dat de gezondheidzorg op peil blijft in Pendrecht.
“Er is al allerlei onrust door de herstructurering en onveiligheid op straat en daar kan niet nog eens bij dat je zonder huisarts komt te zitten”, vinden de initiatiefnemers.