Huldiging deelnemers Karel de Stoutetour in Pendrecht

Na aankomst zijn de deelnemers aan de Karel de Stoutetour gehuldigd door niemand minder dan Karel de Stoute!
Net voorbij het metroviaduct komen de wielrenners het plein op en lopen dan naar het podium onder het viaduct waar een brassband staat te trommelen. Karel de Stoute (= deelraadsvoorzitter Ed Goverde in passend kostuum) nodigt de renners uit om op het podium te komen maar dan moeten wel eerst de fietsen worden neergezet. Het podium is wat aan de kleine kant dus het is even passen en meten voordat iedereen er staat. Behalve de wielrenners worden ook de verzorgers en alle anderen die aan de tour hebben meegewerkt gevraagd om naar voren te komen.

Van de 41 gestarte renners zijn er onderweg 4 uitgevallen door technische problemen (lees: lekke banden) maar er zijn geen valpartijen geweest, 37 renners hebben de tour dus volledig uitgereden. Na een korte toespraak door Karel de Stoute krijgen alle deelnemers een medaille van Charlois 550, voor de fotosessie wordt de banner nog even uitgerold. Daarmee eindigt het officiële programma, de wielrenners stappen op de fiets en rijden naar een restaurant op het Zuidplein waar zij een drankje krijgen aangeboden.

(bron: weblog Mario Bosch)