Ino Braam gooit de handdoek in de Middelburgt – RING

In september trad hij nog op als de actieleider. Hij verspreide een eigen gemaakte uitnodiging rond met een citaat van zijn grote voorbeeld, Nelson Mandela.

In een volle foyer trok hij fel van leer tegen de bestuurders van de deelgemeente. Zij waren gekomen om met de regelmatige bezoekers van het wijkgebouw een wandeling te maken naar Restaurant Zuiderkroon om daar een gratis kopje koffie te drinken en te laten zien dat je in dit restaurant ook je krantje kunt lezen en even pauze kan nemen voor een bakkie troost.

Ino was toen onverbiddelijk. Hij wilde zich niet om laten kopen en velen met hem. Er gingen uiteindelijk maar een paar mensen met de bestuurders naar het restaurant.

Braam werd voor allerlei andere zaken uitgenodigd. De architect van het Kinder Service Hotel wilde ook met hem praten over het creëren van een plekje voor de zijn groep in het kinderdagverblijf. Dat wordt niks volgens Ino. Het wordt uiteindelijk een achterafplekje. Hij vindt dat hij wel beter te doen heeft met zijn werk in de cliëntenraad en zijn toneelspel bij het Rotterdams WijkTheater.

Hij zal het wijkgebouw erg missen. En niet in de laatste plaats de mensen, die er werken.