Internationaal Kinderfeest op Speeltuin Neeltje Jans

Woensdag 23 april is het de dag van het Internationaal kinderfeest. Een feest dat zijn oorsprong vindt in Turkije, maar sinds 1979 internationaal gemaakt is door de UNESCO. Van 13:30 tot 17:00 uur wordt het feest met het Turks Huis in Pendrecht, de Speeltuinvereniging Neeltje Jans en Vitaal Pendrecht/Kinderfaculteit gevierd op de speeltuin.
23 april is een Kinderfeestdag dat oorspronkelijk gevierd wordt in Turkije.

Eerst was het een Nationale Kinderfeestdag, aangekondigd door Atatürk (oprichter van de Turkse republiek).

In 1979 werd het kinderfeest door UNESCO uitgeroepen tot Internationale Kinderfeestdag. Tegenwoordig wordt het in heel veel landen gevierd.

Jaarlijks komen kinderen uit verschillende landen op 23 april bijeen in Turkije, om het gezamenlijk te vieren. In stadions zijn dan allerlei sportwedstrijden voor en door kinderen. Die kinderen zijn op die dag soms reporter en doen allerlei dingen die te maken hebben met het bestuur van het land.
Op die manier is in Pendrecht ook de Kinderraad ontstaan.

In Pendrecht wordt het feest gevierd met de vereniging Turks Huis in Pendrecht, de speeltuinvereniging Neeltje Jans en Vitaal Pendrecht/Kinderfaculteit op de speeltuin aan de Kerkwervesingel 10.

Er is van alles te doen. En kinderen krijgen ook de mogelijkheid om mee te beslissen over voor hen interessante zaken.

De toegang is gratis.