Jaarvergadering van Huurderscommissie Zuiderparkflat

Het bestuur van de Huurderscommissie van de Zuiderparkflat achter de bestuurstafel. Van links naar rechts Theo van Leen, Thea Abma, Aad Vlaardingerbroek en Coby Scheepbouwer. Voorzitter Vlaardingerbroek werkte met ruim 30 leden van de commissie in de zaal een agenda met 15 punten af. De bewoners komen altijd trouw naar de jaarlijkse vergadering van de commissie in de ontmoetingsruimte van de Open Hofkerk. Er staan dan ook altijd aardige punten op de agenda en men kan er ook zijn kritiek kwijt. De flat kreeg begin 2008 een Opzoomeraward op de James Cook van de Spido en sommige leden van de commissie spraken met pinses Maxima. Ook zij weet nu wat de flatcommissie doet.
Dit jaar staan er weer festiviteiten op de agenda en wel in april, wanneer de Zuiderparkflat 50 jaar bestaat. De commissie wil er twee dagen feest van maken. Er komt ook videofoon in de flat, zodat bewoners straks kunnen zien wie er beneden aan de deur staat. Secretaris Coby Scheepbouwer zette aan het eind van de jaarvergadering de dames van het Opzoomerteam in het zonnetje. Het bestuur is trots op dit team. Zij zorgen ervoor dat er ieder jaar leuke activiteiten plaatsvinden in en om de flat aan de Ooltgensplaathof.
De huurderscommissie bestaat overigens al ruim 28 jaar en houdt goed bij welke woningen leeg komen. Zo kunnen ze iedere nieuwe bewoner verwelkomen en opnemen in de flatgemeenschap.
Er is positieve sociale controle in de flat en men doet er aan ‘ouderwetse’ burenhulp.