Jeu de boulesclub Ostreaflat viert 10-jarig jubileum

De Jeu de boulesclub van de Ostreaflat vierde gisteren (zaterdag) het 10-jarig jubileum met een gezellige activiteitendag. De flat beschikt over een recreatieruimte met aangrenzend een buitenterras met twee jeu de boulesbanen. Hier vond ook de activiteitendag plaats en daarom was alles versierd met vlaggetjes. De circa dertig aanwezige bewoners konden allerlei spellen doen: sjoelen, darten, pitten (gooispel), een dobbelspel en natuurlijk jeu de boules. De score werd bijgehouden op een kaart en na elk halfuur werd er gerouleerd. De dag begon met koffie en gebak, ’s middags was er een lunch en de dag eindigde met een koud buffet.

De Ostreaflat (ostrea betekent oester in het Latijns) werd in 2002 opgeleverd in de Sommelsdijkstraat en is bedoeld voor 55-plussers. Op 15 januari 2003 onthulde de toenmalige burgemeester van Rotterdam, Ivo Opstelten, de naam van de flat en opende hij ook officieel de recreatieruimte.

De Pendrechtse dagburgemeester Mario Bosch maakte bijgaande foto’s van de activiteitendag.