Jong Euroband viert 10-jarig jubileum

Deze maand viert de Jong Euroband het 10-jarig jubileum.
De Jong Euroband oefent twee keer per week in de Schalmei in de Krabbendijkestraat. Gemiddeld zijn er 35 leden, bestaande uit jongens en meisjes tussen de zeven en zestien jaar. Zij bespelen diverse instrumenten zoals de trompet, trombone, bariton, saxofoon, fluit en slagwerk. Na een vrijblijvende oriëntatieperiode van drie maanden start het twee jaar durende intensieve opleidingstraject.

Dit jaar bestaat de band 10 jaar en dat betekent het hele jaar door feest: de jeugdtaptoe in mei stond tevens in het teken van het jubileum, in juni was er een actieve dag in het Zuiderpark, in september ging men een dagje naar de Efteling en begin oktober was er een spelletjesavond.

Geschiedenis
De Jong Euroband werd opgericht op 1 oktober 2005 als jeugdafdeling van Tamboer- en Trompetterkorps Euroband. In 2008 trad men voor het eerst zelfstandig op tijdens Koninginnedag in Rotterdam. Van twee optredens in dat jaar groeide het al heel snel uit naar negen optredens een jaar later en in 2012 stond de teller al op veertien optredens per jaar. In 2010 kregen de leden een eigen, echt uniform.

Hoogtepunten
*Drie eigen jeugdtaptoes in 2011, 2013 en 2015
*Diverse deelnames aan het voorprogramma van de Nationale Taptoe in Ahoy
*Deelname aan het hoofdprogramma van de Nationale Taptoe in Ahoy in 2014
*Diverse optredens in de Efteling
*Diverse jeugdtaptoes op de Markt in Delft
*Muzikale shows ‘Disney’, ‘Popsongs Forever’ en de huidge show ‘African Showtime’
*Voorspeelavonden twee keer per jaar
*Diverse kampweekenden die er geweest zijn

Interesse gewekt?
Heb je ook ambities om bij de Jong Euroband te komen spelen? Neem dan contact op met de algeheel leider Irma van Gelder via 06-2900 1350 of mail naar info@jongeuroband.nl.