Knallende start van de bouw Burghsluissingel

Er was een wal van ballonnen onder het bouwbord aangebracht. Dit keer geen slaan van een feestpaal of eerste paal, maar door een druk op de knop werd op 9 februari ’s middags het vuurwerk onder de ballonnen ontstoken en veel de ballonnen verhoogden het knaleffect van de vuurpijlen.

Vervolgens trokken Marja de Bruyn, bestuurder van Woonstad Rotterdam, Constant van Schelven, bestuurder van De Stromen en Ed Goverde, portefeuillehouder van de deelgemeente Charlois de verpakking van het bouwbord af.

Dat viel een beetje tegen. Een deel van het doek wilde niet meekomen en hield een groot stuk bord verborgen voor de omstanders. Hilariteit alom. Maar toen de receptie in het Tuinhuis van de Tuin op het Zuiden afgelopen was, bleken ijverige medewrekers van de aannemer het restant toch van het bouwbord gepeuterd te hebben. Het bord toont het project Burghsluissingel in volle glorie.

In het Tuinhuis volgden er drie toespraken. Dennis Lausberg, directeur van Woonstad Rotterdam – Zuid, introduceerde eerst zijn eigen bestuurder, Marja de Bruyn, die zich nog herinnerde dat destijds in Valckensteyn OWG aan ouderenhuisvesting deed en er ook een andere stichting ouderen verzorgde. Zelden had zij zo’n ruziënde organisaties meegemaakt. Het deed haar goed dat erfgenamen van beide organisatie nu samen aan de wieg stonden van een mooi nieuwbouwproject. Het kan raar gaan in het leven. OWG bracht Woonstad Rotterdam voort en de stichting ouderenhuisvesting Pendrecht werd De Stromen.

Constant van Schelven vertelde zijn ervaringen met het bouwteam en de voorbereidingen en zij dat hij er blij mee was dat De Stromen mee kan werken aan het nieuwe Pendrecht dat van zoveel kanten in het middelpunt van de belangstelling staat.

Ed Goverde bleef dicht bij huis. Hij refereerde aan zijn moeder, die erg gehecht aan Pendrecht was en erg graag in een dergelijk projet haar laatste dagen gesleten zou hebben in haar wijk Pendrecht. Zelfstandig wonen in een woning, die voorzien is van alle gemakken voor de oudere bewoner en met alle voorzieningen in de directe omgeving.

Er werd tenslotte een klinkende toast uitgebracht op de hernieuwde samenwerking in een geheel ander project dan Valckensteyn met een glas champagne geserveerd door medewerkers van Restaurant Zuiderkroon, precies ook van De Stromen.

Het komt met dat nieuwbouwproject Burghsluissingel vast goed. Want er is onder de oudere Pendrechtenaren veel belangstelling voor en de plek aan de singel is prachtig.