Stavenissestraat/Sint-Annalandstraat krijgt aanmoedigingsaward

Rocky Tuhuteru vraagt Annalies van Dam wat er in de Stavenissestraat/Sint-Annalandstraat gedaan wordt en hoe Annalies het vindt dat ze de aanmoedingsaward krijgen. Robin de Roon van D66 reikte de award als voorzitter van de jury voor dit onderdeel uit aan Annalies.

1e plaats

Sint-Annalandstraat/Stavernissestraat (Charlois, Pendrecht)

Motivatie: Na jarenlang actief te zijn geweest is een ‘doorstart’ gemaakt. Met steun van het opbouwwerk is er een groep bewoners bij elkaar gekomen en die doen er werkelijk alles aan om weer straatactiviteiten te organiseren en hun buren daarbij actief te betrekken. Dat valt niet altijd mee en er is ook een behoorlijk verloop.

De activiteiten gaan soms gepaard met pech; noodweer tijdens een straatactiviteit en een brand. Gelukkig zien de bewoners dat het langzamerhand beter gaat met de onderlinge burencontacten.

De jury heeft gemeend dat deze straat de eerste prijs en de meeste aanmoediging verdient. De jury waardeert het doorzettingsvermogen van een aantal actieve bewoners die, ondanks een rumoerige omgeving en ongelukkige tegenslagen, de moed niet in de schoenen heeft laten zakken en gewoon doorgaat.