Kom luisteren naar de hoogtepunten uit de Matthäus-Passion

In het kader van de serie Zondagmiddagmuziek zal op zondag 6 maart de Matthäus-Passion van J.S. Bach uitgevoerd worden in de Open Hofkerk. Dit keer worden alleen de hoogtepunten ten gehore gebracht. Daardoor duurt het concert vijf kwartier in plaats van de gebruikelijke drie uur.

De uitvoerenden zijn twaalf jonge zangers en een violist van het Golden Circle Ensemble dat onder leiding staat van John Bakker. Deze zangers zijn afgestudeerd aan het conservatorium of nog studerend. Het bijzondere Vierdagorgel zal deze middag bespeeld worden door Aarnoud de Groen. Aarnoud is organist in de Bethlehemkerk in Den Haag waar hij de beschikking heeft over een drieklaviers-Vierdagorgel. Hij geeft regelmatig concerten in binnen- en buitenland Sinds 1997 is hij de vaste begeleider van het Christelijk Residentie-Mannenkoor.

Na afloop van het concert kunt u onder het genot van koffie/thee de musici ontmoeten.

Entree en reserveren
De toegangsprijs is 6 euro en pashouders betalen slechts 4 euro. Kinderen t/m 12 jaar kunnen zelfs gratis naar binnen. Entreekaarten zijn aan de kerk verkrijgbaar of via openhofconcerten@gmail.com te reserveren.

Datum, tijd en locatie
Plaats: Open Hofkerk, Middelharnisstraat 153 a
Datum: zondag 6 maart
Aanvang concert: 15.00 uur (kerk is om 14.30 uur open)