Kom ook naar Live op Zuid

De nieuwsbrief van ‘De Zuiderlingen’ jaargang 1, #7 roept op om naar Live op Zuid te komen. Vanaf donderdag 19 augustus tot donderdag 23 september zijn er uitzendingen op Radio Rijnmond over Zuid vanaf 6 verschillende plekken op Zuid. Begonnen wordt in De Akker/Millinxparkhuisover over Jong op Zuid.
Vanaf donderdag 19 augustus zendt Radio Rijnmond live uit vanaf Zuid. Op Zuid is een zesdelige live radioserie op locatie in Rotterdam Zuid. Zes verschillende plekken op Zuid vormen het decor van een talkshow waarin het draait om ontmoetingen met bijzondere en doodgewone Rotterdammers van Zuid. In de vorm van gesprekken, reportages, livemuziek, liveflitsen vanaf mooie, gekke, lelijke en inspirerende plekken en persoonlijke ontmoetingen drie hoog achter. Op Zuid zal het soms hebben óver Zuid, maar vooral praten mét Zuid. Wie woont er, wat houdt hen bezig, wat drijft hen en hoe leven ze/we er samen. Vanaf donderdagavond 19 augustus zes weken lang van 19.00 – 21.00 uur.
Het thema van de eerste uitzending is Jong zijn op Zuid. De studiogasten zijn o.a.: Stoffel Boot (directeur school), Frans Spierings (stadspedagoog). Daarnaast krijgen de luisteraars een rondleiding door de school van 2 leerlingen met gesprek over school, buurt, speeltuin en verlengde schooltijden met buitenschoolse activiteiten. De muziek wordt onder meer verzorgd door een rapper van Zuid die tevens leraar Engels is.
Kom ook!
Wil je meepraten over dit thema of aanwezig zijn bij een van de andere uitzendingen? Dat kan! Jouw aanwezigheid kost je niets en je hoeft niet aan te melden:
19 aug: De Akker/Millinxparkhuis – Jong op Zuid
26 aug: Volkstuinvereniging Hordijkerveld – Historie van Zuid