KOORZANG rond ALLERZIELEN in de Open Hofkerk

Van de organist van de Open Hofkerk ontving de redactie dit bericht met bijpassende foto van de Maria Magdalenacantorij uit Goes. Hetzelfde bericht is ook te vinden op de pagina van de kerken.

Het koor staat onder leiding van cantor-organist Kees van Eersel, reeds vele jaren organist te Goes maar zeker geen onbekende in Rotterdam en omgeving. Geboren in Vlaardingen ontving hij zijn belangrijkste opleiding aan het Rotterdams Conservatorium, later in Parijs.
Omdat het concert vlak na 1 en 2 november, Allerheiligen en Allerzielen, gegeven wordt is daar in het programma rekening mee gehouden. In zowel de Duitse als de Engelse kerkmuziek klinken teksten als “Vergeef ons onze schulden, Heer God” of “Zo wordt mijn ziel opgenomen in het hiernamaals”. Van de Duitse componist Georg Böhm speelt Van Eersel de mooie partita “Hoe vluchtig is het mensenleven”. Na de pauze klinkt romantische koormuziek, o.a. motetten van Mendelssohn, Wesley en Stanford. Alle gezongen teksten en vertalingen zijn in het programma vermeld.

Komt u eens luisteren in de Open Hofkerk met zijn prachtige akoestiek en heel mooi orgel! Plaatsruimte genoeg en goed toegankelijk voor invaliden. Voor de toegangsprijs hoeft u het niet te laten: Normaal € 5,–; pashouders € 3,–. Kerk open 14.30 uur, aanvang 15.00 uur, einde ca. 17.00 uur.