Zondagmiddagmuziek in de Open Hof Kerk

Het programma vermeldt werken, gespeeld en gezongen, van Dietrich Buxtehude, Christian Geist, Henry Purcell, Maurice Greene, Felix Mendelsshon-Bartholdy, Samuel Sebastian Wesley en John Ireland.

Kees van Eersel (* 1944, Vlaardingen) ontving in de zestiger jaren een breed geschakeerde vakopleiding aan de conservatoria van Rotterdam (hoofdvak orgel – bij Piet van den Kerkhoff en George Stam- en piano, bijvakken koordirectie, compositie -bij Otto Ketting-, zang en viool) en Kerkmuziek in Utrecht.
In 1971 behaalde hij bij André Verwoerd de Prijs van Uitnemendheid.
In 1969 studeerde hij aan de Schola Cantorum te Parijs bij Jean Langlais en behaalde aldaar de Prix de Virtuosité met de hoogste onderscheiding.
Na zijn benoeming tot cantor-organist van de Grote of Maria Magdalenakerk te Goes in 1974 richtte hij de Maria Magdalenacantorij op die tot taak heeft de diverse soorten diensten (diensten van de Chr. Feestdagen, diensten van Schrift en Tafel, vespers, zangdiensten enz.) op te luisteren. Het repertoire bestaat uit motetten, missen, en cantica in diverse talen en uit verschillende tradities, alsmede talloze liederen die vooral in wisselzang met de gemeente ten gehore worden gebracht. In beperkte mate wordt door de cantorij concertant opgetreden.

Het concert is zeker de moeite waard om te bezoeken. Er is een pauze waarin u koffie of thee kunt gebruiken en de musici kunt ontmoeten.
De toegang bedraagt € 5,–, pashouders € 3,–.