León Lissitza was ook op Radio Rijnmond

Radio Rijnmond besteedde donderdag 28 augustus ook aandacht aan het prachtige optreden van León Lissitza in Holland’s Got talent.
‘Tweede leven dankzij Holland’s Got Talent’

Schrijft Radio Rijnmond boven een artikel op haar website. Bijgaande foto komt van die site.
En het artikel vervolgt met:

Pas toen zijn vrouw in een verzorgingstehuis werd opgenomen, merkte de 81-jarige Leon Lissitza dat hij goed kon zingen. Afgelopen zaterdag verraste de Rotterdammer in het televisieprogramma Holland’s Got Talent. Tot zijn eigen verbazing kreeg hij een gouden ticket van de jury.

Toen ouderen in het verzorgingstehuis vertelden dat ze het prettig vonden als hij zong, besloot hij mee te doen aan het Ouderen Songfestival. Inmiddels heeft hij dit festival vier keer gewonnen.

Hij won de zangwedstrijd voor ouderen zelfs een keer met 2 gebroken ribben, vertelde hij TV Rijnmond vorig jaar. Door zijn succes in die competitie, schreef hij zich in voor Holland’s Got Talent.

Gordon
De juryleden reageerden dolenthousiast en roemden dat hij in meerdere talen en verschillende genres kan zingen. Hij werd zelfs geknuffeld door Gordon.

Van de voorzitter van het Operakoor Rotterdam kreeg hij een bloemetje overhandigd met de verzekering dat zijn koorgenoten hem komen toejuichen als hij de finale haalt. “Het is alsof ik, na de dood van mijn vrouw, een tweede leven heb gekregen”, aldus de enthousiaste zanger.

Op 4 oktober is Leon Lissitza opnieuw te zien in het programma Holland’s Got Talent.

De dag erna treedt León Victor Lissitza op in Misa Criolla die in het kader van de Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk wordt uitgevoerd met hem als de tenor en Trio Michael de Miranda met gitaar en percussie, Frank den Herder op piano, de Cantorij Open Hof Ommoord als koor waarmee de tenor in discussie gaat en Willem Blonk als dirigent.

Dat concert staat in de Activiteitenkalender van deze site en is via deze link te bekijken.

Bijgaande link geeft toegang tot het artikel en het radio-item over León’s optreden in Holland’s Got Talent op Radio Rijnmond.