Theo herstelde de steenoven op het Arboretum

De Educatieve Tuin Pendrecht werd omgedoopt tot Arboretum Pendrecht.

De Jeu de Boules vereniging kon ongehinderd verder met hun spel. Ze maakten zich zorgen om het voortbestaan van hun vereniging. ze keken regelmatig naar het hek om te zien wanneer er iemand van de eigenaar van de grond, de gemeente, langs zou komen om te zeggen dat er een andere bestemming aan het terrein gegeven zou worden.

Er gebeurde heel iets anders.

Er kwam een nieuwe naam en nieuwe gebruikers. De tuintjes werden in ere hersteld en er gebeurde nog veel meer.

Zo werd onlangs ook de vervallen steenoven hersteld. Theo Bouma draait voor een dergelijk klusje zijn hand nauwelijks om.

Na afloop laat hij zelfs zien dat je aan zo’n oven je handen lekker kun warmen.

Wanneer zou die over uitgetest gaan worden?

Kijk eens op de FaceBook pagina van het Arboretum, misschien kondigen ze daar ook op aan wanneer de feestelijke ingebruikname is van de steenoven.