Leegstand winkels en overlast …..

Hopelijk is het artikel te lezen. En zijn de onderstrepingen van Coen Veldhoen goed te zien.

Coe heeft het stukje uitgeknipt, omdat de situatie van de leegstand op het Ambachtsplein lang niet zo ernstig is als die op zijn Plein 1953.

De deelgemeente Prins Alexander schijnt er iets aan te gaan doen.

Coen heeft al ettelijke malen aangeklopt bij de deelgemeente Charlois, maar …..

Misschien wordt het binnenkort bij de opening van de Slinger, het pand van Eneco, dat net niet in Pendrecht, maar in Zuidwijk staat, de koe bij de horens gevat. Er staat een college van de Pendrecht Universiteit over ondernemen op Zuid met als voorbeeld Pendrecht op de agenda.

De stichting Mobiliteit Randstad stelt de deuren van het pand open voor bewoners van Pendrecht en Zuidwijk en verder op Zuid om zzelf iets te gaan doen aan: het verbeteren van het ondernemersklimaat op Zuid, het verbeteren van de scholingsmogelijkheden op Zuid en pakken van je kansen als aan het werk wil en het aanpakken van de gezondheidssituatie door de Zuiderlingen en masse aan het bewegen te krijgen.

Er staat straks een prominent pand op Zuid voor de mensen van Zuid klaar om te benutten.

www.stichtingmobliteitrandstad.nl