Maak iets voor je moeder of oma met de Halsterenstraat

Woensdagmiddag 4 mei ging de tafel naar buiten in de Halsterenstraat. Het was de bedoeling om samen een cadeautje te maken voor de oma’s en de moeders in de straat. Zondag is het immers moederdag!
Aan de tafel zitten de kinderen uit de straat. Ze hebben allemaal een uitnodiging gekregen en op tafel staat allerlei materiaal om een cadeautje te maken.

Er was een glazen mok, waarin de tekst voor moeder of voor oma ingerold kon worden en in die mok ging dan lekkers voor moeder of voor oma.

Shenay kijkt toe hoe haar kinderen haar cadeau maken. Het zou leuk zijn om zondagmorgen in de huizen te kijken hoe het cadeautje dan gegeven wordt. Zou er ook een ontbijt op bed bijgegeven worden?

Toch eens navragen de volgende keer.

Het blijft een leuke activiteit en in een uur tijd zijn er heel wat cadeautjes gefabriceerd. Moeders als Inge en Shenay helpen mee. Maar ook Sjannie en Janet zijn van de partij. Ze staan de kinderen allenmaal bij om er iets moois van te maken. En lopen ook nog even na of alle kinderen wel meegedaan hebben. Omar was al lang voor half één aan het vragen wanneer beginnen we, maar had voor twee uur nog niks gemaakt, dus daar gaat de Opzoomergroep in de straat wel even achteraan, want ook de moeder van Omar verdient een cadeautje, toch?

Zo werkt dat in de Halsterenstraat.