Mag ik uw stem lenen? vroeg Guus Ruijl

Na het concert vroeg pastor Guus Ruijl aan Danny Van Hoof of hij doordeweeks haar stem, de stem van god, zou mogen lenen. Hij was zeer onder de indruk van haar vertolking van de teksten van Oosterhuis.
Er klonk een warm applaus na de uitvoering van het Lied van de Aarde. Vrijwilligers van de Open Hofkerk reikten bloemen uit aan de verschillende solisten. En de enthousiaste dirigent Willem Blonk omhelsde een aantal uitvoerenden.

De organisator Jan van Dijk keek van de zijkant toe en zei heel erg tevreden te zijn over het concert.

Danny Van Hoof zong in het Lied van de Aarde de partijen waarin de stem van god vertolkt werd. Dat deed zij naar het gevoel van pastor Guus Ruijl zo goed, dat hij haar na afloop aanschoot en vroeg of hij haar stem, de stem van god ook doordeweek zou mogen lenen.

Danny Van Hoof begreep zijn compliment en er ontstond een leuk gesprek tussen de twee actoren in de Zondagmiddagmuziek van 5 februari in de Open Hofkerk.

Guus had het concert geopend en de lat hoog gelegd. Die lat had Danny Van Hoof met glans gehaald.

Bijzonder ook dat de stem van god door een zangeres vertolkt wordt.

Zij zal die rol zondag 12 februari opnieuw vertolken, wanneer het Lied der Aarde opnieuw uitgevoerd wordt in de kerk van Ochtegem. Ook Chris Cambré zal daar acte de présence geven.

Op de fotootjes worden verschillende situaties uitgebeeld. De muzikanten met de bloemen of andere cadeaus.tete

Een a tete tussen Chris Cambré en Danny van Hoof met de bloemen.

Het gesprekje tussen Danny Van Hoof en Guus Ruijl.

En twee organisten van de middag; Willem Blonk en Anton Doornhein op het onderste fotootje.