Marcuspassie van Addie de Jong in Oude Kerk Charlois

Op 31 maart wordt de Marcuspassie van Addie de Jong weer uitgevoerd. Op 3 april a.s. is het 15 jaar geleden dat deze Rotterdamse kerkmusicus plotseling overleed.

De Marcuspassie is daarom zo bijzonder dat deze in het Nederlands gezongen wordt en dat de begeleidingen van de vocale delen anders zijn dan bijvoorbeeld bij de passionen van J.S. Bach: de Christus wordt begeleid door het orgel en de evangelist – hier gezongen door een sopraan – door de
strijkers. De blazers begeleiden de kleinere partijen zoals de Hogepriester, Judas en Petrus.

Vaste bezoekers van concerten in Charlois hebben misschien de uitvoering in 2009 meegemaakt. De Oude Kerk was toen geheel vol en de toehoorders waren zeer geraakt door de prachtige verklanking van het lijdensevangelie. Ook de medewerkenden van deze avond zullen u weten te raken!
Dit zijn:Ellen van Etten: evangelist, sopraan, Frits Karskens: Christus, bas, Peter Vliegenthart: Hogepriester en Pilatus, bas, Ard Verkerke: Petrus en Judas, tenor; Elly Polhuis, dienstmeisje, sopraan, Oecumenisch Seniorenkoor Open Hof Ommoord aangevuld met gastleden.
De begeleiding wordt verzorgd door het Dordts Kamerorkest en Bert den Hertog, orgel. Dirigent: Willem Blonk.

De uitvoering vindt plaats op 31 maart om 20:00 uur in de Oude Kerk, Charloisse Kerksingel 35, Rotterdam Charlois.
De kerk is open om 19:15 uur.
Toegangskaarten à € 15,00, pashouders € 12,50, kinderen t/m 12 jaar gratis, zijn verkrijgbaar voor aanvang van het concert aan de zaal.
Als u zeker wilt zijn van een plaats kunt u telefonisch reserveren via 010-4295831, per e-mail kan het aan:marcuspassie@gmail.com

Met vriendelijke groet,
Huib de Jong