Minster Verdonk en burgemeester Opstelten onder indruk van werk Claudette de Agua Rosada

Het lukte haar allemaal maar net. “Zou er wel een Sinterklaas komen? Moest er nog een extra Pietenpak bij? Wie gaat de orangebox halen?”, allemaal vragen die door haar hoofd spookte. En dan ook nog een telefoontje van Hester Verbeek van de Nieuwe Unie, of minister Verdonk langs kan komen. Claudette zegt nooit: “Nee!”. Dus ook dat kon er ook nog wel bij. Na het bezoek van Sinterklaas en zijn zwarte vriend, duurde het toch nog een hele poos voordat het hoge gezelschap op de Oldegaarde 988 arriveerde. Claudette leidde hen rond en en passant werden er vragen gesteld aan de bezoekers van Claudette’s PARC-club. In het gezelschap lipe ook Lionel Martijn van de deelgemeente Charlois mee, inmiddels een goede bekende van de PARC-club. Zowel de minister als de burgemeester waren zeer onder de indruk van wat ze zagen en hoorden van Claudette. Opstelten vroeg wat ze nog zou kunnen gebruiken. Nou 2000 euro voor de club is wel heel erg welkom. “Dat wordt geregeld”, aldus de baas van Rotterdam. Een ambtenaar van de bestuursdienst liet haar kaartje achter en na contact met het stadhuis zal het bedrag worden overgemaakt. De PARC-club kan dat goed gebruiken. Er komen immers na Sinterklaas nog een aantal feesten. Ze willen met de kerst en ook met Oud & Nieuw iets doen aan de Oldegaarde 988. En Claudette wil zeker na de jaarwisseling met Hester Verbeek in gesprek over een vervolg van de PARC-club, want binnenkort zal de slopershamer een eind maken aan de eerste woningen van Pendrecht. Misschien komt er dan dichter bij de woning van de familie De Agua Rosada een voortzetting van het clubhuisje.
Toen ze goed naar het kaartje keek en de minister en de burgemeester en hun gevolg de auto en de bus opzochten, realiseerde Claudette zich pas wat er gebeurd was. Ze liet de tranen de vrije loop. Tranen van geluk, want na zoveel inspanning viel het haar moeilijk te ogen droog te houden. Om haar heen een groep mensen van de BOP en de Nieuwe Unie, die heel erg ingenomen zijn met deze parel uit de wijk.