Mwangaza in de Kerk van de Nazarener

Aan de Carnisse Singel staat de Kerk van de Nazarener. Geen Pendrecht, maar zondag 10 oktober wel met enige Pendrechtse inbreng en helemaal via Uganda. Mwangaza trad erop en Bridget Nalwoga uit Pendrecht zat in de organisatie.
Een kinderkoor uit Uganda en niet zomaar een kinderkoor, maar een koor van weeskinderen uit Zuid Uganda. Kinderen, die niet bij de pakken neer zijn gaan zitten, maar via het koor voorzien in hun eigen levensonderhoud en investeren in hun toekomst. Ze willen studeren en zijn al geweldig in zingen, dansen en musiceren.

Dat werd zondag 10 oktober maar al te duidelijk in de Kerk van de Nazaraner.
Mwangaza is een prachtig koor en de kinderen hebben ook geleerd op hun muziek te bewegen. Ook op instrumenten staan zij hun mannetje.

In de kerk aan de Carnisse Singel was hun laatste optreden in Nederland. Zij zijn op diverse plaatsen in het land geweest en hebben stuk voor stuk gelogeerd bij gastgezinnen in Nederland. Hun gastouders zaten in de kerk en er werd geld ingezameld voor de kinderen.
Er wacht hen nog een aantal optredens in Duitsland, voordat zij teruggaan naar Uganda. Hun tournee is allerminst voor niets geweest. En dat is vooral te danken aan hun eigen enthousiasme. Ze hebben ook enthousiaste steun in Nederland. En niet in de laatste plaats van Bridget Nalwoga en haar dochter Rebecca. Bridget en de vrouwen uit haar stichting, African United Women, maken reclame voor Mwangaza en de zaak van de weeskinderen in Uganda. Zij kennen de talenten van de kinderen, zoals ze hun eigen talenten kennen. Ze willen er in Nederland ook alles aan doen om die talenten te benutten.

Wilt u ook meewerken aan een betere toekomst voor de kinderen uit het koor en hun lotgenoten in Uganda, ga dan naar www.uccf.nl
Op die site is een filmpje te bekijken van de kinderen. Zij waren in het Jeugdjournaal en daar wordt hun zaak op een begrijpelijke manier neergezet.