Natuurliefhebbers en groene doeners gezocht!

Beste Collega’s, schrijft Frank Boerboom. Eén van onze bewoners heeft mij benaderd met een initiatief voor ecologisch groenbeheer in het Zuiderpark. Bijgevoegd artikeltje plaatsen we in onze wijkkrant. Doelgroep is alle bewoners rond het Zuiderpark. Daarom het verzoek ook in jullie wijkkrant te plaatsen. Nou is In de Kijkerd van augustus 2011 net van de drukker, dus vandaar de oproep hier op de site.
Bijgevoegd artikeltje plaatsen we in onze wijkkrant. Doelgroep is alle bewoners rond het Zuiderpark. Daarom het verzoek ook in jullie wijkkrant te plaatsen. Rik zou het op prijs stellen als jullie hem informeert of en wanneer het geplaatst wordt zodat hij rekening kan houden met de evt. reacties,

In de Kijkerd van augustus 2011 is net terug van de drukker en wordt de komende tijd verspreid. De volgende komt pas in oktober en dan wil Rik Kraaij al bezig zijn.

Dus wie interesse heeft!!!!!!

Het fotootje komt van een ecologische site en ergens helemaal uit het hoge noorden, maar dat terzijde.
Natuurliefhebbers en groene doeners gezocht!

Op initiatief van een buurtbewoner van het Zuiderpark zullen er dit najaar en/of volgend jaar natuurwerkdagen worden georganiseerd in het Zuiderpark.
We gaan na een kop koffie of thee aan de slag met ecologische beheersklussen zoals boomopslag dunnen, nestkastjes schonen en bloemenweiden beheren. Verder valt te denken aan natuurinventarisaties, zoals vlinder-, vogel- en floratellingen.
De activiteiten zullen vooral op zaterdagochtend óf zaterdagmiddag plaatsvinden (duur: 2 à 3 uur) en zullen goed worden afgestemd met Gemeentewerken en de Deelgemeente Charlois.
We zijn op zoek naar mensen die het leuk vinden om één of meerdere keren te willen meedoen!

Ervaring is niet nodig.

Ben je geïnteresseerd of wil je meer informatie, geef dan vrijblijvend je naam door

rikkraaij@yahoo.com

tel: 010-8424648

dan word je op de hoogte gehouden en weten we dat er belangstelling is! Mocht je direct al mee willen denken met dit initiatief, dan kan je dat ook aangeven.