Niet alleen in Pendrecht ’t verkeer regelen maar ook bij Sparta

Jolanda en Sarina Warbout en Rob van der Stel zijn niet alleen verkeersregelaars bij de Kinderfaculteit. Ook in Spangen regelen zij het parkeren als Sparta thuis voetbalt.
Zondagmiddag speelde Sparta tegen FC Oss, voorheen TOP Oss. De Rotterdamse club is de oudste betaald voetbalclub van Nederland en draagt nog steeds dezelfde naam. Het is ook de club met een fantastisch clublied.

Jammer is alleen dat ze sinds een aantal jaren niet meer in de ere-, maar in de eerste divisie voetballen. Ze zijn in hun lange bestaan ooit een keer kampioen geweest. En eind 90-er jaren stonden ze nog een keer tegenover PSV in de Kuip om landskampioen te worden. De Sparta-aanhang ging te voet van het Kasteel naar de Kuip. Dat mocht niet baten. Ze verloren van de club uit Eindhoven.

Dat neemt weg dat het gezelligste stadion van Nederland nog steeds een groot aantal bezoekers krijgt. Eén van hen is Cor Hofman. Hij werd dan ook op Spangen geboren en bleef zijn club trouw.

Vroeger kwamen de fans van de kasteelclub allemaal met de tram, te voet of op de fiets. Nu zijn er veel met de auto.

En het parkeren moet dan ook geregeld worden door verkeersregelaars.

En wie zag Cor daar?

Precies, dezelfde regelaars als die je vaak in Pendrecht kunt zien als de kinderen oversteken van hun school op weg naar de Kinderfaculteit.

Jolanda, Sarina en Rob kunnen van het verkeer regelen geen genoeg krijgen.

Maar als je hen vraagt of ze ook supporter zijn van Sparta of graag op Spangen zijn? Zegt Rob, hij heeft niet voor niks een echte Feyenoord baseballpet op. Nee, Feyenoord is mijn club. Ik ben ook wel voor Sparta hoor als ze voetballen, maar ….

En de dames Warbout zijn toch het liefst in Pendrecht. Op Spangen voelen ze zich minder thuis.