Nieuw Woonstad kantoor is wel heel erg welkom

Het volgende bericht bereikte de redactie “De eerste paal wordt geslagen voor het nieuwe Woonstad kantoor bij het metrostation Slinge. Onze fotograaf is op vakantie en ik moet werken, wie gaat er foto’s maken?” was de vraag van dagburgemeester Mario Bosch.
Om 16.00 uur zou de paal de grond ingaan, de “inval fotograaf” heeft heel snel nog mensen ingelicht, zie hier het resultaat. Clasien Kramer, Joke Spijkers en de inval fotograaf waren de enigen en erg verbaasd dat er niemand te zien was. Na een telefoontje met Nico Ros van Woonstad was de zaak snel opgehelderd, want de eerste paal gaat op 1 december om 16.00 uur de grond in. Maar één ding is zeker, de cirkel is rond, een aantal jaren geleden (toen nog de Nieuwe Unie) de wijk uit ging is na een protest aktie een enorme stapel handtekeningen tegen het vertrek aan Marja de Bruijn, direkteur van nu Woonstad aangeboden. Het nieuwe kantoor komt, maar Marja neemt aan het eind van het jaar afscheid na 31 jaar. Maar dit maakt ze gelukkig nog net mee, want Marja heeft zich altijd met hart en ziel voor onze wijk ingezet. De redactie roept dan ook op om op 1 december, samen met haar getuige te zijn van alweer een (mijl)paal voor Pendrecht.