Nieuwe tentoonstelling in de Oudheidkamer aan de Grondherendijk 84

Er start 4 september weer een nieuwe tentoonstelling in de Oudheidkamer van de stichting Historisch Charlois aan de Grondherendijk 84. Dit keer over de diverse gemeentediensten.
De nieuwe fototentoonstelling van de Stichting Historisch Charlois laat een prachtige selectie van (historische) foto’s zien van de diverse gemeentediensten.
Het politiebureau aan de Kaatsbaan met brigadier Middel (zie foto hiernaast), de brandweer met haar karakteristieke spuithuisjes, politie en brandweer in actie, diverse veerdiensten met het bekende Wagenveer en het zgn.‘strijkijzer’, de ROTEB met vuilverbranding, de RET met trams en bussen, het Maastunnelpersoneel,maar ook gezinsverzorgsters,de EHBO, het Leger des Heils en publieksvoorzieningen in onze deelgemeente.
Een brede tentoonstelling over dienstverlening en dienstbaarheid.
De tentoonstelling wordt geopend zaterdag 4 september en duurt drie maanden.
De Oudheidkamer van de stichting is gevestigd aan de Grondherendijk 84 in Rotterdam Oud Charlois (bereikbaar met bus 73).
De openingstijden zijn zaterdag en zondag van 13.00 tot 17.00 uur, behoudens feestdagen. Telefonisch is de stichting Historisch Charlois bereikbaar op 010-4806618.